Hoe kan ik mijn allunited website live zetten | nieuwe site live


Hoe zet ik mijn AllUnited website live? 

Wij kunnen jullie huidige domein overnemen. (Deze blijft uiteraard jullie eigendom). Dit doen de meeste clubs. Natuurlijk kunnen jullie ook bij jullie huidige hosting partij blijven, het is wat de vereniging liever wil. Wij kunnen dan een IP adres doorgeven zodat de bezoeker wordt doorverwezen en alsnog de nieuwe website te zien krijgt.

Verhuistoken voor overdragen website naar AllUnited.

Als jullie het in het beheer van AllUnited willen, meld dat dan even. Voor de "overname" hebben wij een verhuistoken nodig van jullie huidige provider (de gene die jullie huidige domein beheert). Deze dienen jullie zodra de nieuwe website klaar is aan te vragen. Een verhuistoken is een reeks cijfers en letters die ervoor zorgt dat wij jullie beheer van jullie domein kunnen overnemen. Kijk ook even tot wanneer jullie contract (indien aanwezig) loopt. Het beëindigen van het contract moet door de vereniging gedaan worden.

Ook een nieuwe AllUnited e-mail pakket

Mochten jullie alles in ons beheer willen dan dienen jullie ook backups te maken van jullie mailboxen. Dit heeft er mee te maken dat jullie mails verloren gaan bij livegang. Jullie kunnen bijvoorbeeld mails doorsturen naar een Gmail of Hotmail -adres als backup, lokaal bewaren kan natuurlijk ook. In de tussentijd kunnen jullie het mailpakket van AllUnited gebruiken om nieuwe mailadressen aanmaken. Let op dat jullie niet weken voor livegang een backup maken, want anders is de backup niet volledig bij livegang. Zodra wij een verhuistoken hebben ontvangen, dan kunnen wij jullie mailpakket klaarzetten en toesturen.

Let op

Zodra het mailpakket voor jullie is aangemaakt kunnen wij niet meer naar jullie domein mailen. Dit heeft ermee te maken dat de server waarvan wij mailen jullie mailpakket ziet, en het direct intern probeert te mailen. Omdat het mailpakket klaar staat, zullen alle mails van ons domein @allunited.nl niet meer aankomen. Andere mail providers hebben dit probleem niet, dus alle mail komt nog binnen op jullie huidige mailpakket. Alleen kunnen wij van AllUnited niet meer naar jullie verenigingsadressen mailen. Jullie mail komt overigens wel bij ons aan, dus die ontvangen wij wel.
Om alles te activeren, hebben we dus ook even een persoonlijke mailadres nodig (van de webmaster/systeem administrateur) zodat we het mailpakket kunnen toesturen.

Let wel op dat het mailpakket een totale grootte heeft van 2,5gb. Het mailpakket van 2,5gb zit bij jullie licentiekosten inbegrepen.

Mochten jullie een grotere mailpakket willen dan kan dat natuurlijk ook.
De kosten bedragen dan €5,00 per maand per extra GB (exclusief BTW.). Hierbij hebben wij ook een maximum van 10 GB in zijn totaliteit.

Wanneer wij jullie nieuwe website overzetten is de oude website niet langer zichtbaar via dit domein. Als de vereniging haar huidige website wilt behouden om bijvoorbeeld content achteraf over te zetten, zal dit in overleg met de huidige hosting moeten. Het is mogelijk om de website onder een ander domein zichtbaar te houden, maar de huidige hosting moet de website wel blijven hosten. AllUnited kan dit niet overnemen.

Het overzetten van domein duurt ongeveer 24 uur voordat de website overal goed getoond wordt. Dit heeft er mee te maken dat het oude IP nog in buffers van de providers kan zitten.

Graag ontvangen we een datum van live gang zodat we dit kunnen inplannen.

Normaliter activeren wij een SSL certificaat (https) een dag na livegang. Op de dag zelf lukt het niet ivm. de buffers van de verschillende providers.

Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we het graag.