Veldinstellingen
In deze transactie is het mogelijk om schermvelden in te stellen. Het volgende is mogelijk:
- bij een leeg scherm een {standaard waarde} geven
- {verplicht} te maken
- altijd in {hoofdletters} om te zetten.
Het meest wordt deze transactie gebruikt om bijvoorbeeld de velden email en iban bij het inschrijfformulier verplicht te stellen.
Menupad: Systeem beheer > Alle Instellingen >Veldinstellingen (onder de kop Algemeen)
De volgende velden kunnen ingesteld worden:
Veld | Omschrijving |
![]() |
Teken om aan te geven dat een rij verwijderd moeten worden na het opslaan van het scherm |
Transactiegroep | code van transactiegroep waar transactie toe behoord. |
Transactie | code van transactie |
Veld | technische naam van het veld |
Waarde | Standaard waarde voor het veld bij een nieuw scherm. N.B. Je kan van een waardeveld in de relatiekaart ook een selectieveld maken. Zie verder hieronder hoe dit in zijn werk gaat. |
Drop-down lijst | Veld een drop-down veld met keuzen maken (Alleen te gebruiken bij de diverse waardes) |
Datum Veld | Veld een datum veld maken (Alleen te gebruiken bij de diverse waardes) |
Verplicht | Veld verplicht maken |
Read only | Het wijzigen van het veld wordt uitgeschakeld. |
Hoofdletter | Veld altijd in hoofdletter tonen |
Van een waardeveld in de relatiekaart een selectieveld maken
In dat geval vul je volgende zaken in:
- Transactiegroep: contacts
- Transactie: contact
- Waarde: bijv. value02
Klik daarna op de button Controle. Je krijgt dan het volgende te zien:
Klik vervolgens op de button Tonen. Daar kan je nu de gewenste waardes invullen, die je voor je selecties wilt gebruiken.
N.B. De vertaling van het veld value02 waarbij deze selectiewaardes horen, geef je in via Systeembeheer >> Alle instellingen >> Transactievertalingen >> Selecteren
Vul hier bij tekstcode 'value02' in en klik op Wijzigen.
Vervolgens kan je dan bij het veld Tekst jouw vertaling invullen en dit bewaren.
Het resultaat is als volgt:
Stel je dit open als een te wijzigen veld voor je leden, dan ziet dit er als volgt uit:
Het is niet altijd makkelijk dit goed in te stellen. Via een helpdeskticket kan AllUnited hiermee helpen.
Instellen in de op het mutatie formulier
1. Ga naar Systeembeheer --> Alle instellingen --> Blok Algemeen --> Ledenmodule --> Wijzigen
2. De nieuwe checkbox staat nu onder Diverse waarden, vink deze aan en klik op bewaren.
3. De checkbox staat nu op het mutatieformulier op de website. Ga naar de website en klik op je het persoon icoontje waarnaar een scherm uitklapt.
4. Klik op "Persoonlijk Instellingen" en ga via de knop "Wijzig gegevens" naar het mutatie formulier. Het formulier ziet er dan als volgt uit: