Rapportages in allunited algemene uitleg.


AllUnited kent een rapportage generator waarmee rapportages kunnen worden gemaakt. Deze generator voorziet in de volgende mogelijkheden:

  1. Door AllUnited worden een aantal veelgebruikte rapportages gemaakt. Nieuw ontwikkelde rapportages zullen steeds toegevoegd worden aan deze selectie, zodat deze steeds uitgebreider wordt. 
  2. De organisatie kan deze rapportages kopiëren en vervolgens zelf aanpassen naar de eigen wensen. Standaard AllUnited rapportages moeten eerst gekopieerd worden.
  3. De gebruiker kan deze rapportages ook toewijzen aan het gewenste menu. Dus bepalen welke gebruikers welke rapportages mogen inzien. 
  4. Het is mogelijk om gegevens over meerdere applicaties te koppelen. Bijvoorbeeld de lessen aan de ledengegevens. 
  5. De door de organisatie gebruikte termen worden ook in de rapportages opgenomen.  

 

A. Stappenplan voor het klaarzetten van een standaard rapportage voor de organisatie: Zie: Standaard rapportages selecteren en kopiëren

  1. Via het menupad (oud): systeembeheer >> selectie wizard staan alle rapportages  
    1. Standaard AllUnited rapportages. Om de rapportage te kunnen gebruiken moet deze gekopieerd worden voor de organisatie. 
    2. Eigen rapportages. Hier staat altijd het complete overzicht.
  2. Selecteer het juiste rappport.  
  3. Kopieer het rapport.
  4. Geef aan waarvoor dit rapport gebruikt moet worden en waar deze in het menu moet komen.
  5. Gebruik maken van de mogelijkheden van de rapportage.

B. Uitleg over het gebruik van de rapportages. Zie: Standaard rapportages gebruiken

 

C. Stappenplan voor het aanpassen van een standaard rapportage. Zie: Standaard rapportages aanpassen

 

D. Stappenplan voor het maken van een compleet nieuwe rapportage. Zie: Nieuwe rapportages maken