Standaard rapportages aanpassen
Nadat een standaard rapportage is gekopieerd Zie: Standaard rapportages selecteren en kopiëren kan deze aangepast worden. In dit voorbeeld is ervoor gekozen om de rapportage zichtbaar te maken bij de relaties in het menu.
"Dus via het menupad (oud): Relaties >> Selectie wizzard kun je de rapportages beheren. Klik hier op "Selecties beheren"
Na het drukken op "Selecties beheren" wordt onderstaand scherm getoond.
Selecteer hier de rapportage die aangepast moet worden en druk op wijzigen. Dan wordt onderstaand scherm getoond.
Hieronder wordt per blok aangegeven welke velden aangepast kunnen worden.
1. Blok selectie
De volgende velden kunnen ingesteld worden:
Veld | Omschrijving |
Selectie | Hier kan de naam van de selectie ingegeven worden |
Vertalen | Als dit is aangevinkt, dan worden de eigen vertalingen van de organisatie meegenomen |
Query structuurnaam | Hier wordt een selectie gemaakt van de tabellen die aan elkaar gekoppeld zijn. Bijvoorbeeld relaties met lessen. |
Omschrijving | Geef hier een uitgebreide omschrijving van de rapportage. |
Peildatum type |
Hier wordt de peildatum bepaald voor de selectie. Bijv. een peildatum op vandaag genereert altijd een actuele ledenlijst Bijv. vandaag, een vaste datum of invoer |
Peildatum leeftijd type | Hier wordt de keuze voor de peildatum voor de leeftijd bepaald. |
2. Blok selectie velden
De volgende velden kunnen ingesteld worden:
Veld | Omschrijving |
Verwijderen | Indien onder het prullenbakje een regel wordt aangevinkt, wordt deze na het drukken op de knop bewaren verwijderd. |
Veld | Dit is de naam van het veld dat geselecteerd of verwijderd kan worden. De veldnamen kunnen verder niet aangepast worden. |
Sorteer | Hiermee kan de volgorde in de rapportages aangegeven worden |
Selectieveldtype |
De volgende selecties zijn hier mogelijk:
|
Selectiewaarden |
De volgende selecties zijn hier mogelijk:
In het veld daarachter kan een vast waarde opgegeven worden of het veld wordt leeg gelaten, zodat bij de selectie zelf iets ingevuld kan worden. |
Sorteer op |
Hier kan gekozen worden of het aflopend of oplopend wordt weergegeven. |
Veld tonen | Als dit vinkje aan staat wordt het veld getoond. Het is ook mogelijk dat een veld alleen voor de opbouw van het rapport relevant is en verder niet getoond hoeft te worden. Dan staat dit vinkje uit. |
3. Blok waar te gebruiken
In dit blok wordt bij menu aangevinkt in welk menu de rapportage zichtbaar moet zijn.
Bij overige wordt aangegeven of de selectie in de nieuwsbrief gekozen kan worden of in de ledenmodule op de website
Bij voor wordt aangegeven voor welke toepassing dit rapport gebruikt kan worden.